Sopro

EURO 2016 było wielkim świętem fanów piłki nożnej - w tych dniach entuzjazm i pozytywne emocje udzielały się nie tylko najwierniejszym kibicom. Dlatego, dla firmy Sopro, która ma w swoim portfolio realizację prac na wielu obiektach sportowych, przygotowaliśmy kampanię komunikacyjną, łączącą produkty chemii budowlanej z narracją o bardzo piłkarskim charakterze. W czasie trwania EURO 2016 postawiliśmy na działania z zakresu kreatywnego copywritingu.

Czas


Czerwiec - sierpień 2016

Wyzwanie


Skorelowanie skojarzeń związanych z EURO 2016 z produktami chemii budowlanej SOPRO, a tym samym podkreślenie wagi obiektów sportowych w portfolio naszego Klienta.

Zadania agencji


Stworzenie unikalnej narracji, pozwalającej na skorelowanie dwóch, z pozoru różnych, obszarów – chemii budowlanej oraz sportowej rywalizacji i piłkarskich emocji.

Narzędzia

Projektując zarys kampanii, poszukiwaliśmy kreatywnych skojarzeń związanych z drużyną sportową oraz cechami charakterystycznymi, umiejętnościami czy funkcjami poszczególnych zawodników. Tak powstała Mistrzowska Drużyna Sopro, czyli komunikacyjne połączenie 11 produktów, tworzących niezbędny zestaw podczas profesjonalnych prac glazurniczych.

Mając kompletną drużynę, skupiliśmy się na wyróżnikach poszczególnych grup produktowych i umieściliśmy je na swoistym „boisku” przygotowanym do rozgrywek budowlanych i remontowych. Mistrzowska Drużyna Sopro stanowiła odbicie naszych kadrowiczów, którzy zostali wybrani, sprawdzeni, byli zgrani i świetnie ze sobą współpracujący. W efekcie, do MDS dołączyli między innymi: Wzmocniony, Elastyczny, Szybki, Extrawydajny, Superszczelny, Uszczelniający, Extraelastyczny czy Efektowny.

Dedykowane grafiki, informacje prasowe oraz akcja wspólnego kibicowania, skierowana do profesjonalistów współpracujących z Sopro, stanowiła kompletną, komunikacyjną całość.

Konwersja

Efektem powołania Mistrzowskiej Drużyny Sopro był pakiet charakterystycznych, narracyjnych i wyróżniających się informacji prasowych, opartych o skojarzenia sportowe. MDS stało się także pretekstem do zaplanowania przedmeczowych konkursów dla kibiców na profilu Facebook’owym Sopro, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem fanów. Równolegle, firma Sopro prowadziła spotkania z profesjonalistami, wspólnie kibicując Reprezentacji Polski podczas kolejnych zmagań meczowych.