Blog

5 kroków do zwiększenia sprzedaży w sieci – tak to się robi!

Jak wiadomo, 85% polskich internautów korzysta z zakupów online. Jak ich przyciągnąć do naszej witryny i sprytnie skłonić do zakupu? Spójrz na 5 kroków, które poprowadzą Cię do tego celu!

Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość! Działania na Twojej stronie www oraz za pośrednictwem innych narzędzi reklamowych nie przyniosą efektu od razu, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przygotuj się również na fazę testów i obserwację Twoich użytkowników, aby odpowiedzieć na ich potrzeby. Co zatem zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w sieci?

1. Analiza

Nie ma nic gorszego niż działać chaotycznie w kwestii pozycjonowania strony, budowania contentu i dystrybucji treści. Pierwszym narzędziem, które pomoże nam w zaplanowaniu właściwych działań to Google Analytics. Odpowie na pytania: skąd przychodzą użytkownicy, ile czasu spędzają na czytaniu treści, czy powracają na naszą stronę, wskaże najpopularniejsze podstrony i sprawdzi czy nasz lejek sprzedażowy prowadzi do zakupu. Z czasem będziemy ustawiać cele na naszych stronach, aby sprawdzać, czy ich układ i treść realizuje konwersje, ale to już dalszy etap działań. Kolejnym narzędziem do podglądania użytkowników jest HotJar, który pokaże nam jak użytkownicy poruszają się po naszej stronie, z czym mają problem, co pomijają i gdzie klikają. Czasem może okazać się, że niewielka zmiana w layoucie lub zamiana treści na obrazek sprawi, że wzrośnie nam klikalność ważnego strategicznie przycisku. Trzecim narzędziem są platformy takie jak Semstorm lub inne miejsce, gdzie będziemy w stanie sprawdzić pozycję naszej strony pod względem słów kluczowych. Miejsce nasze i naszej konkurencji. Dzięki temu przeanalizujemy jak inne firmy z naszej branży budują przewagę konkurencyjną.

Źródło: Raport Bluemedia "Jak kupujemy w internecie"

2. Zmiany na stronie

Bez względu na to jaki produkt czy usługi sprzedajemy, znając już upodobania naszych odbiorców – wprowadzamy zmiany na stronie pod względem struktury, układu treści, rodzaju tekstów i ich perswazyjności, ale także layoutu: bardzo często kolorystyka utrudnia użytkowanie strony www i nie pozwala internaucie zauważyć istotnych dla nas buttonów lub treści.

3. Dobór słów kluczowych i treści

Jakich słów kluczowych użyć, żeby klienci z łatwością znaleźli naszą stronę www w wyszukiwarce? Pomoże nam w tym dość proste narzędzie, jakim jest Planer Słów Kluczowych, a kombinacje słów kluczowych i zapytania, jakie internauci kierują do Google, znajdziemy w Answer the Public. Być może wystarczy w reklamach i na stronie używać słów: elegancki manicure Poznań, a może zadać pytanie: Jak wykonać elegancki manicure? Kiedy uzyskamy odpowiedź – treści same się napiszą.

Ważne! Do Planera dostaniemy się przez Google AdWords (jeśli masz konto na gmail), przez którego to będziemy tworzyć reklamy na późniejszym etapie promocji naszej strony.
Na bazie słów kluczowych tworzymy również atrakcyjne treści w postaci wpisów blogowych, porad, inforgrafik, video, czy artykułów merytorycznych. 

4. Budowanie bazy klientów

No dobrze, wiemy już o naszych potencjalnych klientach sporo. Sporo wiemy też o tym, jak zmienić naszą stronę, żeby była bardziej atrakcyjna. Mało tego! Wiemy już też, czego szukają klienci i jak znaleźć się na wyższych pozycjach w Google. Skoro podstawy są – możemy wreszcie poprosić naszych dotychczasowych klientów oraz nowe osoby, które do nas trafiają, o pozostawienie adresu mailowego i/lub tel. Tak naprawdę jedyne cenne zasoby firmy to baza mailingowa i strona www. Wszystkie inne narzędzia do promocji naszych usług są zależne od innych podmiotów lub zwyczajnie – płatne. Mailingi, smsy lub telefony bezpośrednie jeszcze do lamusa nie odeszły, a potrafią zdziałać wiele, jeśli będą miały odpowiednią formę!

5. Dystrybucja treści 

Ostatnim etapem zwiększania sprzedaży w sieci jest dystrybucja treści wszelkimi możliwymi kanałami, na jakie pozwala nam nasz budżet. Dystrybuujemy je dokładnie tam, gdzie nasi klienci są, a wiemy to, dzięki Google Analytics. Dla firm działających lokalnie będzie to na przykład reklama w Google AdWords (ograniczona do konkretnej lokalizacji) w połączeniu z geotargetowaniem reklam na Facebooku. Dla firm ogólnopolskich – regularny mailing, obecność w mediach oraz remarketing, czyli każdemu według potrzeb!

Mamy nadzieję, że te kilka wskazówek pomoże Ci w sprzedaży. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie – skontaktuj się z nami!


Tower

Ile kosztuje agencja reklamowa, tzn. dobra agencja reklamowa…

Czytaj
Tower

Influencer marketing – trend, który zasługuje na uwagę

Czytaj
Dowiedz się jak pracujemy

Chcesz zobaczyć jak realizujemy projekty? Proszę bardzo!