Blog

5 wskazówek jak zwiększyć zasięg postów na firmowym profilu Facebooka?

Facebook jako platforma reklamowa to jedno z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży.

W prowadzenie fanpage’a inwestuje ponad 2 mln firm. Nic dziwnego! Potencjalnych klientów jest coraz więcej: na świecie to 1,55 miliarda, a w Polsce ponad 20 mln użytkowników. Zasięg postów ma zatem ogromne znaczenie. Jak go zwiększyć?

Facebook to nie miejsce na przypadkowe działania firmowe o niskiej jakości. Prowadzenie fanpage’a poprzez publikowanie treści w formie ogłoszeń i robienie z własnego profilu generatora SPAMU to strata czasu i pieniędzy. ROI musi być dla firmy korzystny również w mediach społecznościowych - jak każde inne działanie reklamowe. 

Na początku należy zdać sobie sprawę z tego, że Facebook też musi zarabiać, a zatem będzie ograniczał zasięg postów niskiej jakości do minimum, a dobrej jakości do poziomu, który pozwoli firmie zdobywać organiczne zasięgi w standardowym tempie (100-150 fanów rocznie). Głównym celem medium jest sprzedaż reklam (Facebook Ads) i propozycje zwiększenia zasięgu poprzez płatne formy komunikatów. Jak widać skuteczność tego działania jest wysoka - tylko w ciągu 3 miesięcy Zuckerberg odnotowuje 12 mld dolarów przychodu z Facebook Ads.

Jak zwiększyć zasięg postów za 0 zł?

Jeśli ktokolwiek obiecuje złote góry przy inwestycji 0 zł - powinno to budzić co najmniej podejrzenia. Owszem, można zwiększyć zasięg poprzez zastosowanie kilku sztuczek, ale ktoś te sztuczki musi znać, ktoś usiąść i napisać tekst, ktoś zrobić grafikę i tak dalej. To już generuje koszty. Zminimalizować inwestycję oczywiście można – zwłaszcza jeśli nie zależy nam na szybkim przyroście fanów. Jak to zrobić?

# 1 Content, content, content

Zabawne komentarze, angażujące treści o charakterze blogowym, wykorzystywanie emoji do uzupełnienia posta, zadawanie pytań i „call to action” to te redakcyjne chwyty, które pozytywnie wpływają na reakcje fanów i zwiększają interakcję nawet o 162% w stosunku do postów „zwykłych”. Ilość reakcji automatycznie przekłada się na zasięg, bo o każdej reakcji Facebook powiadamia znajomych fanów. Długość posta też wpływa na zasięg z prostego powodu. Żeby zobaczyć cały post fan musi kliknąć „więcej”, a to Facebook odczytuje jako zaangażowanie i poszerza grono odbiorców automatycznie.

# 2 Czy jesteś już w grupie na Facebooku?

Produkty, usługi i aktualności możemy podbić, jeśli chodzi o zasięg, poprzez udostępnianie ich w grupach tematycznych, których na Facebooku jest mnóstwo z każdej branży. Tam użytkownicy szukają inspiracji, nowinek i praktycznych rozwiązań. Oferta Waszej firmy może trafić zatem do zaangażowanego grona odbiorców poprzez kliknięcie „Udostępnij w grupie”.

# 3 Idealna grafika do postów

Idealna grafika do postów to ta w formacie 3:2, dostosowana do wyświetlaczy mobile oraz taka, która powoduje chęć kliknięcia, aby powiększyć zdjęcie: ciekawy cytat na ładnym tle, zdjęcie z życia firmy z intrygującym szczegółem, porady w formie slidera (połączenie tekstu z grafiką) czy ciekawe pytanie do grupy odbiorców. Te kilka chwytów graficznych pozwoli rozruszać firmową publiczność.

# 4 Video marketing również tutaj

Facebook promuje filmy i wszelki live będzie generował dużo większy zasięg niż sama grafika. Na stworzenie filmu pozwala również format postów bezpłatnych poprzez utworzenie prezentacji ze zdjęć z podkładem muzycznym.

# 5 Czas publikacji

Aż o 88% więcej interakcji uzyskamy publikując posty w godz. 10-11. Nie warto przekraczać liczby 2 postów dziennie, żeby utrzymać zaangażowanie. Istnieje jednak złota zasada, która mówi, że jeśli nie mamy dobrego contentu - lepiej nie publikować wcale. Jakość przede wszystkim, nawet jeśli miałyby to być 2 posty w miesiącu!

Jeśli oprócz tych sposobów w prowadzenie fanpage’a włączymy Facebook Ads co jakiś czas, platforma uzna nas za wartościowego klienta i przestanie ograniczać zasięgi w drastyczny sposób. Wówczas ilość fanów zwiększy się w szybszym tempie.

O ile jednak o redakcję i formę postów można zadbać samodzielnie, o tyle tworzenie i targetowanie reklam najlepiej powierzyć agencji, specjalizującej się w social mediach.


Tower

Skuteczny SEO PR - jak to działa?

Czytaj
Tower

Zróbmy sobie fakap, czyli jak przygotować się na kryzys

Czytaj
Dowiedz się jak pracujemy

Chcesz zobaczyć jak realizujemy projekty? Proszę bardzo!