Blog

Marketing internetowy a marketing tradycyjny - co wybrać?

Marketing internetowy zdecydowanie zdominował współczesne działania reklamowe.

Nie ma Cię w internecie - nie istniejesz! 66% Polaków to internauci, będący online codziennie. 99% z nich, szukając produktu lub usługi, w pierwszej kolejności korzysta z wyszukiwarek. Czy oznacza to, że najpierw firma musi znaleźć się w sieci, a potem sięgać po tradycyjne formy reklamy?

Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest jednoznaczna. Przewagą marketingu online jest to, że jego efekty z łatwością możemy mierzyć i analizować. Wiemy dokładnie ilu użytkowników wchodzi na naszą stronę www, ile osób klika w banner reklamowy, ile osób kupiło dzięki reklamie nasze produkty. 

Google Analytics, kody remarketingowe, statystyki w social mediach, linki śledzące aktywność użytkowników i parametry w Google Ads mówią o odwiedzających nasze strony i klikających w nasze reklamy prawie wszystko. Na bazie tej wiedzy możemy dopasować content i format reklamy do preferencji odbiorcy bardzo dokładnie, co sukcesywnie zwiększa ilość konwersji. Mało tego! Dzięki temu odpowiadamy precyzyjnie na pytania odbiorców i dajemy im dokładnie to, czego potrzebują.

Marketing tradycyjny z kolei pozwala utrwalić działania w sieci i wspiera nasz wizerunek poza ekranem komputera i smartfona. Daje dodatkowe bodźce na billboardach, w prasie, radiu i telewizji, które wciąż mają ogromną moc oddziaływania i cieszą się wiarygodnością, o ile strategia jest przemyślana i spójna. Badania IRCenter mówią, że 31% polskich internautów ufa reklamom telewizyjnym, a jeśli podane są one w formie rozmowy np. w telewizji śniadaniowej - to zaufanie zdecydowanie wzrasta. Artykuły w prasie cieszą się 21% zaufaniem, a billboardy na ulicach - 17%.

Odpowiadając zatem na powyższe pytanie - zarówno reklama w radiu, jak i włączenie kampanii Google Ads powinny być uruchomione jednocześnie. W przeciwnym wypadku przyniosą nam efekty, ale krótkotrwałe. Do ich utrzymania potrzebujemy marketingu 360 stopni.

Co to jest marketing 360 stopni?

Marketing 360 stopni łączy działania marketingu internetowego i tradycyjnego, przesuwając uwagę odbiorcy regularnie w stronę zakupu naszego produktu lub usługi. Chwytamy klienta zarówno online, jak i offline. Marka, która często pojawia się w mediach, w przestrzeni publicznej (np. podczas eventów), a także podająca wyczerpujące informacje o sobie w sieci, budzi coraz większe zaufanie, dlatego też podejmowanie aktywności we wszystkich dziedzinach marketingu 360 stopni jest wskazane, aby zacząć osiągać cele sprzedażowe:

                                                   

Jaki marketing dla jakiej branży?

Można założyć, że wszystkie branże powinny zacząć od inwestowania w marketing internetowy, a marketing tradycyjny pozostawić tylko jako obszar uzupełniający. Z pewnością tak powinno to wyglądać w branży e-commerce oraz we wszystkich firmach, które łączą sprzedaż bezpośrednią ze sprzedażą w sieci. 


Nie ma takiej branży, która mogłaby sobie pozwolić tylko na marketing tradycyjny, ale wszelkiego rodzaju usługi, szczególnie świadczone lokalnie: kosmetyczne, szkoleniowe, budowlane, wyposażenia wnętrz, czy motoryzacyjne, powinny mieć na uwadze zrównoważenie sił pod tym względem. Reklama w prasie lokalnej powinna prowadzić na landing page, a konkurs na evencie mieć regulamin na naszej stronie www - są to działania kompatybilne i nierozerwalne.


Marketing 360 stopni prowadzony umiejętnie przez specjalistów przyniesie efekty w postaci rozpoznawalności marki, zaufania do produktu lub usług, lepszych wyników konwersji w marketingu online i sprzedaży w marketingu tradycyjnym. Włączenie wszystkich tych obszarów do strategii firmy pozwoli działać holistycznie i na szeroką skalę!



Tower

Brief to nie zabawa. O porozumieniu między agencją PR a klientem

Czytaj
Tower

Jak to działa? 5 złotych zasad udanej współpracy z agencją PR

Czytaj
Dowiedz się jak pracujemy

Chcesz zobaczyć jak realizujemy projekty? Proszę bardzo!