Strona główna Blog Social media Nadeszła era influencera, czyli korzyści płynące ze współpracy z gwiazdami Internetu

Nadeszła era influencera, czyli korzyści płynące ze współpracy z gwiazdami Internetu

28 lutego 2019

Podobno jedno zdjęcie potrafi zastąpić tysiąc słów. Doskonale wiedzą o tym influencerzy wiodący prym w świecie mediów społecznościowych, którzy skwapliwie nawiązują współpracę z markami i wykorzystują swoje profile do reklamowania przeróżnych produktów bądź usług. Jakie korzyści płyną z angażowania ich do swoich kampanii?

Influencerka

W rekomendacji tkwi ogromna moc

Influencer to osoba mająca pokaźne grono oddanych fanów oraz – jak sama nazwa wskazuje – silny wpływ na swoich odbiorców. To sprawia, że polecony przez nią produkt wydaje się wiarygodny i niezwykle kuszący. Za potwierdzenie mogą posłużyć wyniki sondażu CBOS, według których 53% internautów dokonało zakupu, sugerując się pozytywną opinią zasłyszaną na odwiedzanym przez nich blogu. Konsumenci z coraz większym sceptycyzmem podchodzą do reklam. Głównym źródłem informacji o produktach są dla nich treści tworzone przez blogerów. Poza tym odbiorcy przekonani do zakupu przez swojego blogowego guru również mają swoich odbiorców (i tak dalej, i tak dalej), którzy, rekomendując produkt, napędzają sprzedaż i zainteresowanie marką. Dobrze przemyślana współpraca z influencerami może okazać się skuteczniejsza od niejednej kampanii reklamowej i najlepszego miejsca na sklepowym regale!

Trafienie do określonej grupy docelowej

Platformy o szerokim zasięgu, takie jak Facebook, Instagram czy YouTube, umożliwiają dotarcie do odbiorców interesujących się konkretną, często zawężoną tematyką. Dzięki czemu stały się skutecznym narzędziem reklamowym dla wielu marek. Wbrew pozorom działania te dotyczą nie tylko blogów lifestylowych czy modowych. Triumfy popularności święcą również blogi związane z aranżacją wnętrz i projektowaniem. Współpraca z ich właścicielami pozwala marce – nawet z branży budowlanej czy wykończeniowej – na zaprezentowanie swoich produktów we wzorcowym kontekście i konsekwentne kreowanie wizerunku firmy. To z kolei jest jednym z istotniejszych działań public relations. Aby jednak współpraca z influencerami odniosła sukces, musi być autentyczna. Wybór kandydata nie może być przypadkowy. Zarówno jego styl życia, jak i tematyka, którą porusza na blogu, powinny zazębiać się z profilem marki i reklamowanym produktem.

Różnorodność działań

Ogromną zaletą jest także mnogość komunikacji i działań wykonywanych przez blogerów. Począwszy od wpisu na blogu lub Instagramie, przez królujący na Insta Story unboxing. Testowanie produktów na YouTubie, aż po udział w eventach i profesjonalnych sesjach zdjęciowych. Co ważne, w przeciwieństwie do standardach reklam, które nieubłaganie znikają z anteny lub odbiorników po zakończeniu kampanii, posty blogerów z powodzeniem można odnaleźć w archiwum.

***

Przemyślana strategia PR, idąca w parze z aktywnością w kanałach społecznościowych i wsparciem właściwego influencera, to przepustka do budowania reputacji marki. A ta potrafi na długo pozostać w pamięci klientów, również tych potencjalnych, i zaważyć na jakże istotnej decyzji zakupowej.

|2022-09-15T12:18:12+02:0028 lutego 2019|Kategorie: Social media|
Go to Top