Blog

Najnowsze trendy w PR-ze internetowym, czyli co jeszcze trzeba zrobić?

To, że wszystkie agencje PR muszą w tej chwili odrobić lekcję z narzędzi marketingu online to już wiemy. Nie ma możliwości prowadzenia komunikacji i promocji marki bez PR-u internetowego. Co za tym idzie, specjaliści muszą również wziąć na warsztat najnowsze narzędzia analityczne, monitorujące poczynania użytkowników w sieci oraz współpracę z mikroinfluencerami. Sprawdź, co jeszcze musisz zrobić dla swojej marki w 2019 r.

PR internetowy to dzisiaj komunikacja specjalistyczna - tak brzmi główne przesłanie, jakie w branży pojawiało się na początku roku i nadal jest aktualne. Odbiorcom nie wystarczają już artykuły pisane przez copywriterów. Potrzebują szczegółów, konkretów i często fachowych odpowiedzi w komentarzach pod tekstem i postem w social mediach. Tylko w ten sposób content staje się naprawdę atrakcyjny, użytkownicy czytają więcej niż magiczne 20% tekstu, czas pobytu na stronie wzrasta, współczynnik odrzuceń maleje, a strona zyskuje na pozycji w wyszukiwarce Google. Marka dzięki temu staje się wiarygodna, firma postrzegana jest jako rzetelna i godna polecenia.

Content nadal is the king?

Tak, content w PR-ze internetowym nadal is the king, ale co zrobić, żeby faktycznie na naszej stronie pełnił królewską rolę? Wiele agencji przekonało się o tym, że trzeba zatrudnić doświadczonego copywritera, specjalizującego się w danej dziedzinie, aby treść artykułów była wartościowa i odpowiadała na potrzeby czytelników. Tekst musi również bazować na zasadach marketingu emocjonalnego i bardzo często na storytellingu, aby efektem była sprzedaż. To jednak nadal nie wystarczy. Content, który musi być podporządkowany zasadom SEO, to również forma przekazu. Oprócz tradycyjnych zdjęć warto korzystać z infografik, diagramów z wynikami badań, embedowanych filmów, wypunktowań, wyróżnień w tekście i udostępnić czytelnikom funkcjonalności takie jak możliwość pozostawienia komentarza pod artykułem, udostępniania, polubienia i innych interakcji w social mediach, a także przesłania artykułu do znajomego na Messengerze lub mailem.

Emocje w komunikacji - trend na czasie

Marketing emocjonalny to prowadzenie narracji w taki sposób, aby wywołać u odbiorcy impuls do zakupu nie poprzez uwydatnienie przewagi konkurencyjnej, ale zbudowanie napięcia, odwołanie się do uczuć, wzbudzenie pożądania. To jedno z najtrudniejszych zadań dla PR-owców i content managerów w 2019 r. Komunikacja musi w tym przypadku dotykać głębszych pokładów świadomości i być zaplanowana pod kątem psychologicznym, żeby wywołać odpowiednie emocje wokół marki. Przykładem takiej komunikacji są reklamy Procter&Gamble oraz Nike. Uderzają w bardzo głębokie pokłady empatii i doświadczeń odbiorcy, aby finalnie wywołać wzruszenie i utożsamienie się z bohaterami reklamy.

Czy Linkedin stanie się Facebookiem?

Jeśli brakuje na Linkedinie możliwości tworzenia wydarzeń, nic straconego, niebawem i tutaj będzie można korzystać z tej opcji. Microsoft wprowadza w serwisie kolejne zmiany, które dla PR-u internetowego tworzą nowe możliwości. Okazuje się, że jeszcze w tym roku będzie można na Linkedinie recenzować produkty (B2B Product Review), reagować na posty i przesyłać dokumenty, czy oferty. Niebawem pojawi się również LinkedInLive, a zatem komunikacja zyska nowe narzędzie do promocji marki poprzez filmy na żywo. Do złudzenia platforma biznesowa będzie przypominała zatem socialowy w 100% Facebook, na którym wszystkie te opcje są dostępne. Na szczęście target portali nadal jest nieco inny, choć i ta granica się zaciera. Czekamy w takim razie na Facebook Biz.


Tower

Czym jest PR produktowy?

Czytaj
Tower

Jak monitorować konkurencję, żeby zawsze być krok przed?

Czytaj
Dowiedz się jak pracujemy

Chcesz zobaczyć jak realizujemy projekty? Proszę bardzo!