Fern Office

OFF Piotrkowska Center to łódzkie zagłębie sztuki, kreatywnych biznesów i niebanalnej gastronomii zajmujące mury dawnej fabryki bawełny Franciszka Ramischa w Łodzi. Wyjątkowy klimat miejsca docenili nie tylko łodzianie, ale czytelnicy magazynu National Geographic Traveler, którzy okrzyknęli OFFa mianem jednego z 7 Nowych Cudów Świata. Sukcesywna rewitalizacja terenu oraz idący z nią w parze sukces komercyjny umożliwiły właścicielowi dalsze ruchy inwestycyjne w postaci parkingu wielopoziomowego oraz nowego budynku handlowo-biurowego FERN OFFICE.

Czas

Czas



Marzec – kwiecień 2019
Wyzwanie

Wyzwanie



Jako agencja brandingowa i firma PR odpowiedzialna za kreowanie wizerunku zarządcy terenu oraz wszystkich należących do niego projektów na rynku nieruchomości, mieliśmy za zadanie płynnie wkomponować komunikacyjnie nowe plany inwestycyjne o charakterze komercyjnym w przestrzeń o silnej marce i ustalonej tożsamości.
Zadania agencji

Zadania agencji



Przygotowanie strategii komunikacji i public relations (PR produktowy, PR miejsca) oraz strategii marketingowej (naming, branding, wybór i zakup mediów), launch produktowy i kreowanie wizerunku nowych inwestycji, storytelling, zarządzanie kryzysowe.

Narzędzia

Narzędzia public relations wdrożyliśmy już na etapie wyboru nazwy projektu. Słowo „fern” oznacza po angielsku „paproć”. Roślina ta, ze względu na nietypowy cykl życia, dobrze korespondowała z budynkiem ekologicznym, którego projekt odbiega od typowego biurowca (m.in. ze względu na publicznie dostępny rooftop ze strefą relaksu). Aby od początku budować pozytywne skojarzenia wokół nowej inwestycji wśród mediów lokalnych, zaplanowaliśmy wysyłkę kreatywną. Oprócz zaproszeń na konferencję prasową, dziennikarze otrzymali zaprojektowane na zamówienie growkity z paprotkami.

Hasło przewodnie strategii komunikacji „Wyższy poziom miasta” można rozumieć dosłownie i w przenośni. Aby unaocznić opinii publicznej, że teren frontowy działki z lokalami gastronomicznymi nie zniknie, lecz zostanie przeniesiony na górę, a także by zaprezentować widok z planowanego tarasu, uczestników konferencji prasowej wraz z fotoreporterami wynieśliśmy przy pomocy podnośników na wysokość 20 metrów. Po ogłoszeniu inwestycji zorganizowaliśmy zaś otwartą debatę publiczną, gdzie w gronie zaproszonych ekspertów z dziedziny biznesu, architektury i rewitalizacji społecznej porozmawialiśmy o zagrożeniach i szansach, jakie dla ulicy Piotrkowskiej oznaczają nowe inwestycje.

Konwersja

O inwestycji obciążonej uzasadnionym ryzykiem obaw o zachowanie klimatu przestrzeni, udało nam się opowiedzieć w sposób angażujący i wyeksponować za pośrednictwem mediów kluczowe komunikaty: ekologię, wyniesienie aktualnej przestrzeni na taras, nawiązania do lokalnej architektury, profil najemców zgodny z filozofią miejsca. Pozyskaliśmy 9 publikacji prasowych (dotarcie: 179 000), ponad 120 unikalnych publikacji na portalach i w mediach społecznościowych (dotarcie: 630 000+), relacje w lokalnych stacjach telewizyjnych i radiowych. O inwestycji w pozytywnym tonie napisały zarówno media lokalne, jak i prestiżowe tytuły (Bryła.pl, Architektura Murator, whiteMAD, Eurobuild CEE).